Четвер, 01 Жовтня 20, 14:23
Вітаю Вас довгоочікуваний гість!!! | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
ФОРМА ВХОДУ ДЛЯ ЗДАЧІ ТЕСТІВ

СТОРІНКИ САЙТУ
Пошук
Електронні підручники


Сайти нашої школи



Чим би дитя не тішилося...
Єралаш

WaltDisney

Кнопка сайту WWW.1CLASS.AT.UA
 

Официальный сайт нашего класса
Головна » Статті » Мои статьи

Проект "Створення класу-музею І.Я.Франка"
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 16
«ДИТЯЧИЙ САДОК - ШКОЛА - ВУЗ»
м. МЕЛІТОПОЛЬ


П О Р Т Ф О Л І О
пошуково-пізнавального проекту:

«Створення кабінету-музею І.Я.Франка»
(до 150-річчя дня народження)

МЕТОДИЧНИЙ ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

АВТОРИ : Варлакова С.В., Варлаков В.А.


ТИП ПРОЕКТУ : ПОШУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНИЙ

керівник проекту : ВАРЛАКОВА С.В.

НАВЧАЛЬНІ ПРЕДМЕТИ :
УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА , НАРОДОЗНАВСТВО
КІЛЬКІСТЬ УЧНІВ : 30
ЦІЛІ :
ПРАКТИЧНА - навчитися планувати роботу колективу, знаходити дієві методи виконання
запланованих справ, використовувати джерела інформації, аналізувати,
захищати, презентувати кінцевий продукт – матеріали до кабінету-музею;
ВИХОВНА - формувати колектив однодумців, оцінювати вагомість внеску кожного члена
групи під час роботи над кінцевим продуктом ;
РОЗВИВАЮЧА - доповнити знання, вміння та навички з української мови та літератури,
народознавства, робити самоаналіз та самооцінку навчальних досягнень
учнями, розвивати ініціативу учнів.
ОЧІКУВАННІ РЕЗУЛЬТАТИ :
отримати вміння планомірно формувати діяльність колективу з вирішення
виникнувших проблем, набути освітній потенціал і досвід, сформувати
компетентність, яка дає можливість раціонально поєднувати теоретичні знання
і їх практичне застосування в конкретних умовах взаємовідносин ;
отримати навички проектування - визначення мети, джерел інформації,
оформлення кінцевого продукту.
ВХІДНІ ЗНАННЯ ТА НАВИЧКИ :
учні групи знають – українську мову та літературу у межах навчальної
програми, вміють користуватися навчальною літературою, отримувати
інформацію з засобів інформації.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА РОЗРАХУНОК ВАРТОСТІ :
Комп’ютер, розхідні матеріали до комп’ютерної периферії - чорнила LEXMARK
L16, офісний папір SIMPLY, перманентні маркери, кольорові олівці, клей ПВА;
панель пластикова – 18м², «старт» - 24м, кріплення – 100 шт.
Загальна вартість проекту – 510 гривень
ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ :
література:
Безбородний Є. Великий українець : [До 40-річчя І. Франка] // Освіта. - 1996 - 21 серп. (№43-44) - С. 15.
"... гріє всю Україну, а світить далеко дальше": Іван Франко і світова література // Всесвіт. л-ра. - 1996 - №8 - С. 53-54.
Маланюк Є. Франко як явище інтелекту // Укр. мова та л-ра. - 1996 - №2 - С. 1-2.

INTERNET:
http://sumclub.tv/index.php?pageid=242&article=5661
http://www.slovoor.info/SO18/St18ZhaC.htm
http://uk.wikipedia.org/wiki/ІВАН_ФРАНКО
МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ : Довідник. Інтернет. М.: Олма-пресс, 2004.
ІНШЕ : проведення літературних читань
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ :
за 5-ти бальною шкалою, з урахуванням морально-ділових якостей учня та
самооцінкою.
ОЧІКУВАННИЙ КІНЦЕВИЙ ПРОДУКТ ПРОЕКТУ : збір та оформлення матеріалів до
класу-музею І.Я.Франка
ФОРМА ПРЕДСТАВЛЕННЯ КІНЦЕВОГО ПРОДУКТУ : презентація літературної композиції
РЕЗУЛЬТАТ : учні отримали вміння планомірно формувати діяльність колективу з вирішення
виникнувших проблем, набули освітній потенціал і досвід, сформували
компетентність, яка дає можливість раціонально поєднувати теоретичні знання
і їх практичне застосування в конкретних умовах взаємовідносин ;
отримали навички проектування - визначення мети, джерел інформації та її
збору, класифікації, оформлення кінцевого продукту.


Керівники проекту: ВАРЛАКОВА С.В.
ВАРЛАКОВ В.А.


Планування роботи групи у період проведення проектного тижня

1-й день проектного тижня
1. Визначення основної мети та завдань щодо реалізації вибраної теми.
2. Планування роботи над проектом.
3. Визначення джерел інформації та методів дослідження.
4. Початок збору інформації.
5. Обговорення підсумків роботи за день.
Вихід дня - план роботи над проектом


2-й день проектного тижня
1. Виконання проектних завдань.
2. Уточнення виходу проекту.
3. Завершення збору інформації.
4. Початок оформлення кінцевого продукту - презентації літературної композиції
5. Обговорення підсумків роботи за день.
Вихід дня - узагальнення зібраної інформації щодо теми проекту.


3-й день проектного тижня
1. Аналіз отриманих даних.
2. Оформлення висновків та кінцевих результатів.
3. Уточнення форм презентації кінцевого продукту – сценарію презентації
4. Уточнення об’єму матеріалів проекту.
Вихід дня - сценарій презентації літературної композиції


4-й день проектного тижня
1. Підготовка до презентації.
2. Оцінка внеску кожного члена групи.
3. Самооцінка навчальних досягнень учнів.
4. Проведення презентації літературної композиції
5. Обговорення перспектив щодо подальшої розробки обраної теми проекту.
6. Підведення підсумків проектного тижня.


Опис проекту

Автор: вчитель української мови та літератури першої категорії Варлакова С.В.
Актуальність: вибір теми учнями показав їх зацікавленість до вивчення творчого та життєвого шляху великого українського поета, письменника. Розробка теми дозволила детально дослідити літературну, просвітницьку, суспільну діяльність І.Я.Франка. Даний проект дав можливість провести пізнавально-виховну роботу з учнями.
Навчальні предмети: українська мова та література, народознавство.
Учасники: учні 7-г класу
Цілі :
практична - навчитися планувати роботу колективу, знаходити дієві методи виконання
запланованих справ, використовувати джерела інформації, аналізувати, захищати, презентувати
кінцевий продукт – матеріали до кабінету-музею;
виховна - формувати колектив однодумців, оцінювати вагомість внеску кожного члена групи під час
роботи над кінцевим продуктом ;
розвиваюча - доповнити знання, вміння та навички з української мови та літератури,
народознавства, робити самоаналіз та самооцінку навчальних досягнень учнями, розвивати
ініціативу учнів.
Очікувані результати :
отримати вміння планомірно формувати діяльність колективу з вирішення виникнувших проблем,
набути освітній потенціал і досвід, сформувати компетентність, яка дає можливість раціонально
поєднувати теоретичні знання і їх практичне застосування в конкретних умовах взаємовідносин ;
отримати навички проектування - визначення мети, джерел інформації, оформлення кінцевого
продукту.
Вхідні знання та навички :
учні групи знають – українську мову та літературу в межах навчальної програми, вміють
користуватися навчальною літературою, отримувати інформацію з засобів інформації.
Матеріально-технічне забезпечення та розрахунок вартості :
Комп’ютер, розхідні матеріали до комп’ютерної периферії - чорнила LEXMARK
L16, офісний папір SIMPLY, перманентні маркери, кольорові олівці, клей ПВА;
панель пластикова – 18м², «старт» - 24м, кріплення – 100 шт.
Загальна вартість проекту – 510 гривень
Інформаційне забезпечення :
література:
Безбородний Є. Великий українець : [До 40-річчя І. Франка]Освіта. - 1996 - 21 серп. (№43-44) - С. 15.
"... гріє всю Україну, а світить далеко дальше": Іван Франко і світова література // Всесвіт. л-ра.1996 –
№8 - С. 53-54.
Маланюк Є. Франко як явище інтелекту // Укр. мова та л-ра. - 1996 - №2 - С. 1-2.
INTERNET:
http://sumclub.tv/index.php?pageid=242&article=5661
http://www.slovoor.info/SO18/St18ZhaC.htm
http://uk.wikipedia.org/wiki/ІВАН_ФРАНКО
Методичне забезпечення : Довідник. Інтернет. М.: Олма-пресс, 2004.
Інше : проведення літературних читань
Оцінювання знань та вмінь :
за 5-ти бальною шкалою, з урахуванням морально-ділових якостей учня та самооцінкою.
Очікуванний кінцевий продукт проекту :
збір та оформлення матеріалів до класу-музею І.Я.Франка
Форма представлення кінцевого продукту : презентація літературної композиції.
Презентація: групою була обрана колективна форма представлення результатів проектної діяльності. По завершенню проекту учні обговорили результати роботи, кожний учень отримав оцінку своєї діяльності, внеску до реалізації проекту.




УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МЕЛІТОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 16
«ДИТЯЧИЙ САДОК - ШКОЛА - ВУЗ»
м. МЕЛІТОПОЛЬ



Сценарій
літературної композиції:

«ХТОСЬ ДОБРИМ СЛОВОМ
І МЕНЕ ЗГАДАЄ…»

(пам’яті І.Я.Франка)

Варлакова С.В.
вчитель першої категорії
української мови та літератури


(На сцені Іван Франко, два критики, читці.)
Критик 1.
Вітаємо вас, шановне панство!
Ми сьо¬годні зібралися з вами, на презентацію класу-музею Івана Яковича Франка! Хто він був, а можливо є? Спробуємо переосмислити життєвий і творчий шлях українського Каменяра з позиції нащадків XXI ст. Сучасники говорили про нього:

Читець 1
Іван Франко — трибун народний,
Пророк-ватаг, ратай-співець
І громадянин благородний...
М.Вороний
Читець 2.
Спитаєте, яке враження зробив на мене Франко? Великого астрального тіла, що гріє всю Украї¬ну, а світить далеко ще дальше (Марко Черемшина).

Читець 3.
На Галицькій Русі не було чоловіка, що мав би такий вплив на сучасну молодь, який мав свого часу Іван Франко, У нього була гарна бібліотека, з якої користалась молодь його кружка, в бібліотеці тій зна¬ходили ми те, чого деінде в Галичині не можна було знайти: «Весник Европы», «Отечественные записки», твори Щедріна, Бєлінського, Добролюбова, Золя, Флобера, Спенсера, Лассаля, а українських — Драгоманова, Мирного (Є.Олесницький).

Читець 4.
Подібно до легендарного Данко, розі¬рвавши свої груди, він дістав вогненне серце і освітив ним шлях для
визволення свого народу (Агатангел Кримський).

Читець 5.
Іван Франко був таким, яким вродила його мужицька хата в Нагуєвичах. Завзятим, роботя¬щим, розумним,
тверезо думаючим, ворогом фрази і брехні, а тому гризьким, дотепним, саркастичним (П.Карманський).

Критик 2.
Володимир Погребенник пише: «Іван Франко — найбільш потужна й інтелектуально багата творча
особистість другої половини XIX ст., не лише Західної України, а й усієї Європи, письменник-мислитель
і енциклопедист, визначний учений. Якщо Шевченко, за формулою Є.Маланюка, став могутнім явленням
національної емоції, то Франко — національного інтелекту. Величезна й багатоплідна спадщина Івана Франка
повністю не охоплена навіть п'ятдесятитомним її виданням. Вона має мало анало¬гій, хоча б кількісних, у
культурному світі XIX—XX ст. Особливо важливо, що доробок письменника успішно втримав найтяжчий іспит
часом і майже не втратив актуальності».

Критик 1.
Івана Франка не можна не любити. А любити по-справжньому — добре знати, глибоко і всебічно. Тож
відкинемо канони, нав'язані цензурою, і покажемо вельмишановного поета звичайною люди¬ною, котра, як
усі, жила, кохала, раділа, страждала і могла помилятися. Такий, далекий від єлейності пор¬трет, на наш
погляд, значно цікавіший для юні.

Читець 2.
Тут жив Франко. О де мені знайти
Слід генія на камені старому?
Можливому кав'ярні чарку рому
Він випив у годину гіркоти?
А може, в закавулочку вузькому,
Куди нелегко й сонцеві дійти,
Він шлях показував із темноти
Робітникові вбогому, грузькому?
Де він бував, не скаже вже ніхто.




Та ось переді мною те гніздо,
Де жив орел — потвора двоголова.
О, на палати цісаря, либонь,
Дививсь поет, — чом їх не зжер вогонь
З ненависті народженого слова?!
Д.Павличко
Критик 2.
У Франковій спадщині близько шести тисяч творів, серед них 10 романів і повістей, близько 100 прозових творів малих форм (новели, нариси, опо¬відання, замальовки, акварелі тощо), 11 прижиттєвих поетичних збірок, велика кількість поезій, що не ввій¬шли до збірок, більше 10 драматичних творів.

І. Франко.
Годі сперечатися.
Тямлю як нині: малим ще хлопчиною
В мамині пісні заслухувавсь я;
Пісні ті стали красою єдиною
Бідного мого, тяжкого життя...
Мамо, голубко, за рана в могилі
Праця й недуга зложили тебе,
Пісня ж твоя в невмирающій силі
В мойому серці ясніє, живе.
«Синку, кріпися! — мені ти твердила. —
Адже ж не паном родився ти, чей!
Праця, що в гріб мене вчасно вложила,
Та лиш тебе доведе до людей!
Правда, матусю! Спасибі за раду!
Я її правди не раз досвіди в.
Праця дала до житія мні принаду,
Ціль дала, щоб в манівцях не зблудив.

Критик 1.
Пісня, з якою мати ніколи не розлуча¬лася, залишила в душі малого Івана вогник любові до фольклору, що постійно живив його творчість. Найніжніше він любив народну пісню і народний танець.
(Звучить народна пісня.)

Критик 2.
У доробку Івана Франка є пісні й опери. На освоєння поезії Франка музикою першорядне зна¬чення мала збірка «З вершин та низин», присвячена дружині Ользі Хоружинській, яка подарувала йому доньку Ганну і трьох синів: Андрія, Тараса і Петра. Одним з перших інтерпретаторів лірики Франка в со¬лоспіві був М.Лисенко: «Місяцю-князю», «Не забудь юних днів», «Оце тая стежечка», «Розвійтеся з вітром». Але найбільшу музичну славу принесла Франкові його «лірична драма» «Зів'яле листя». «Твої очі, як море» — поклав на музику Борис Лятошинський. «Не лишай з погордою»; «Розвійтеся з вітром» — Г.Майборода.
Опера «Золотий обруч» Лятошинського, створена за мотивами повісті «Захар Беркут»; опера Ю.Мейтуса — за мотивами драми «Украдене щастя».
(Звучить уривок музичного твору, написаного до по¬езій чи прозових творів Франка)

Критик 1.
Франко ніколи не сідав до писання, якщо думка не визріла. Ідучи вулицею чи навіть ходячи по кімнаті, він висвистував собі наперед усілякі мелодії, щоб відшукати відповідну ритмічну та строфічну фор¬му. Знайшовши, вкладав у неї слова, мугикаючи так довго, поки не починала вона, як казав сам поет, співати.
Коцюбинський казав, що Франкові вірші «просять¬ся часто в музику». «Закличним маршем», написаним композитором Людкевичем, звучить «Гімн».







І. Франко.
Вічний революціонер —
Дух, що тіло рве до бою,
Рве за поступ, щастя й волю, —
Він живе, він ще не вмер.
Ні попівськії тортури,
Ні тюремні царські мури,
Ані війська муштровані,
Ні гармати лаштовані,
Ні шпіонське ремесло
В гріб його ще не звело.
Він не вмер, він ще живе!
Хоч від тисяч літ родися,
Та аж вчора розповився
І о власній силі йде.
І простується, міцніє,
І спішить туди, де дніє;
Словом сильним, мов трубою,
Міліони зве з собою, —
Міліони радо йдуть,
Бо се голос духа чуть.

Критик 2.
У літературній спадщині Івана Франка помітне місце посідають казки про тварин. У своїй передмові до циклу «Коли ще звірі говорили» він писав:

І.Франко.
Бажаючи вибрати для наших дітей кни¬жечку щонайкращих казок різних часів і народів, я зупинився поперед усього на тих, де оповідається про самих звірів.

Критик 1.
Франко писав, що в неправді казки за¬вжди замаскована правда.

І.Франко.
Значить, дітоньки любі, не тим цікава байка, що говорить неправду, а тим, що під лушпиною тої неправди криє звичайно велику правду. Говорячи ніби про звірів, вона одною бровою підморгує на лю-дей, немов дає їм знати:
— Та чого ви, братчики, смієтеся? Адже се не про бідних баранів вовків та ослів мова, а про вас самих з вашою глупотою, з вашим лінивством, з вашою захланністю, з усіма вашими звірячими примхами та забаганками. Адже ж я навмисне даю їм ваші рухи, ваші думки, ваші слова, щоб ви якнайкраще зрозуміли — не їх, а себе самих!

Критик 2.
Крім казок, Франко охоче брався за переклади. Він знав 12 мов світу. Творчість митця охоплює фольклор, старогрецьку, римську, слов'янські літератури, австрійську, англійську, австралійську, французьку, угорську, американську, німецьку тощо. Серед авторів, твори яких переклав Франко, Шекспір, Данте, Берне, Байрон, Шеллі, Кальдерон, Ібсен, Лессінг, Шиллер, Гете, Золя, Марк Твен, Доде, Франс, Гюго, Міцкевич, Пуш¬кін, Лєрмонтов, Достоєвський, Салтиков-Щедрін, Некрасов та багато інших. Проте особливе місце у творчості Франка посідає антична, німецька та англійська література.

Читець 4.
Втомлений всім цим, задля СПОКОЮ смерть я гукаю,
Як спостерігати покинутим народженого жебраком,
І злидні, нічим не прикрашені у веселощах,
І найщирішу віру, нещасливо зраджену,




І позолочену честь, ганебно зневажену,
І дівочу честь, грубо зганьблену,
І справедливу гідність, несправедливо збезчещену,
І силу, кульгавим впливом скалічену,
І мистецтво, зроблене безмовним
(язико-втомленим) авторитетами, І щиру правду, помилково названу простацтвом,
І дурість, наче лікар, контролює майстерність,
І полонене добро, що слухає хворого командира. Втомлений всім цим, від цього хотів би я піти, Рятуючи це, померти, я залишаю мою любов самотньою.

Критик 1.
Мотиви самотності, відчуження й роз¬чарування характерні пізній творчості письменника.
28 травня 1916 р. Іван Франко відійшов у вічність і був похований у чужий гробівець на відомому
Личаківському цвинтарі у Львові. 28 травня 1921 р. він був перепохований у власну могилу, а 28 травня 1933 р. над нею постав бронзовий каменяр...

І. Франко.
Мені не жаль життя, бо що воно давало? Куди не кинь, усюди браки й діри.
Робив без віддиху, а зроблено так мало,
І інших загрівав, та при кінці не стало
У власнім серці запалу, ні віри.

Критик 2.
Та не забули великого Каменяра сучасни¬ки. Селу, де народився поет, повернуто назву Нагуєвичі 1 грудня 1991р. На місці, де була садиба батьків Івана Франка, 1956 р. встановлено меморіальну арку, а 1981 р., до 125-річчя з дня народження, садибу відновлено з усіма її спорудами: хатою, стодолою, шпіхлірем, куз¬нею, оборогами. У лісопарку відкрито меморіальний комплекс «Стежка Івана Франка». 1986 р. збудовано нове приміщення для музею, у цьому ж році від¬крито скульптурну композицію «Франко і світова література»

Критик 2.
Іван Франко був ге¬ніальною людиною, а тому мабуть і сучасниками не завжди визнаною. Але найбільша трагедія генія — це коли немає послідовників, на¬щадків. Надіємося, що серед вас є люди, які кохаються у поезії, прозі Франка, читають його філософські трактати і критичні статті, захо¬плюються перекладами, а головне — з дитинства читають його казки. Залишилися цікаві спогади Юрія Шаніна про Тараса Франка.

Читець 1.
Серед моїх універ¬ситетських педагогів абсолютно неповторним є Тарас Іванович Франко — син Івана Франка.
...До Київського університету сина Каменяра було запрошено 1950 р. Різнобічний філолог і, зокрема антикознавець, на відділенні класичної філології він викладав греку й латину.
Інколи наш педагог розповідав про своє дитинство. Батько енергійно й систематично заохочував синів до «руханки» (так узагальнено називав систему фізичних вправ). За молодих років був він різнобічним спортс¬меном. Непогано малював. Інколи віршував. Властива йому була перманентна жартівливість, лагідна дотеп¬ність — прикмети, успадковані від батька. Ввійшовши до нашої аудиторії вперше, він після привітання від¬рекомендувався й раптом сказав своєю характерною галицькою говіркою: «Кольи я був мольодий, то мав величезні вуса, через які користувався кольосальним успіхом у жіноцтва». І подібних «непедагогічних» по¬відомлень він робив чимало...

І.Франко.
На завершення я хочу вам сказати:
Себе самого наперед
Застав робить, що слідує,
А лиш потому інших вчи, —
Тоді з дороги не схибиш.




Ти сам себе таким зроби,
Щоб інших ти навчати міг;
Сам над собою запануй,
То запануєш над людьми.
Хто сам себе опанував,
Найтяжчу річ він доконав;
Хто сам себе оберіга,
Той безпечніший від усіх.
Не кидай власної мети,
Щоб за чужою десь іти,
А власну ясно ціль пізнай,
До неї просто поспішай.

Шановне панство, до побачення!





Категорія: Мои статьи | Додав: 1class (28 Березня 08)
Переглядів: 2558 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
© 2006-2020